News   Program   Pliki   Wyniki   Foto 
Kamera on-line
smp2009.pl
PRZYLEP 2009   
  News
20/21 czerwca
Zakończenie zawodów

Po jednodniowej przerwie, której przyczyną była zmiana pogody uniemożliwiająca zrealizowanie zaplanowanej trasy, szybownicy zameldowali się na starcie gotowi do podjęcia ostatniego zadania przewidzianego w ramach Szybowcowych Mistrzostw Polski. Najlepiej wypadł Tomasz Krok (z Aeroklubu Leszczyńskiego- pkt. 3110), zaraz za nim doleciał z nieznaczną stratą Tomasz Rubaj (pkt. 3107), trzecie miejsce zajął Piotr Jarysz ( Aeroklub Poznański- pkt. 2981). Tego dnia gospodarze zaprosili wszystkie osoby zaangażowane w sprawny przebieg zawodów na wspólną kolację. Bankiet trwał niemalże do rana, co świadczy o udanym spotkaniu. O świcie, a dokładniej o godzinie 11-stej odbyło się uroczyste zakończenie zawodów, podczas którego wręczono zwycięzcom nagrody, dyplomy, odznaczenia. Po sześciu dniach zmagań na pierwszym miejscu znalazł się Tomasz Krok (z Aeroklubu Leszczyńskiego), na drugim stanął Tomasz Rubaj (z Aeroklubu Gliwickiego), zaś trzecie wywalczył Piotr Jarysz (z Aeroklubu Poznańskiego).Cała grupa zawodników liczyła 51 startujących. Na zakończeniu nie zabrakło także poruszającego pokazu tutejszej Grupy Akrobacyjnej ŻELAZNY (obecnie stacjonującej i współpracującej z Aeroklubem Poznańskim). Piloci tej Formacji zaprezentowali zgromadzonym swoją nową maszynę, Extrę 330LC, w akcji. Podniebne szaleństwa były estetycznym i nader odpowiednim uwieńczeniem tychże zawodów. DO ZOBACZENIA W PRZYSZŁYM ROKU!:-)) LOTNIK 7/2009
Agnieszka Pruchniakowska


19 czerwca
Niechciana przerwa

Mając na uwadze niesprzyjającą pogodę, Kierownik Sportowy odwołał dzisiejszą konkurencję. Czekamy na jutrzejszą poprawę warunków lotnych.


18 czerwca
Czas na nowe wyzwania

Rozpoczęty o godzinie 14.15 start lotny, z punktu widzenia meteorologów może przysporzyć szybownikom wielu niespodzianek. Wskazówka wariometru w kominach termicznych waha się od 2-4 m/s. Obserwując z ziemi sytuację w powietrzu, jeden z naszych kolegów nie podjął się dzisiejszego wyzwania. Myślę, że wczorajszy obraz powracających z pola szybowców, wpływa negatywnie na niektórych zawodników. Warto wspomnieć, iż poprzedniego dnia aż 17 szybowników lądowało w terenie przygodnym. Kilku z nich podjęło próbę lądowania na lotnisku w Lesznie, toteż wyholowani przez tamtejsze holówki, wrócili do portu ok. godziny 19stej. Większość startujących oczekiwała na powrót do portu w podzielongórskich miejscowościach. Wsłuchując się w wypowiedzi pilotów dochodzę do wniosku, że owe warunki termiczne sprawiły pilotom sporo problemów, a tym samym pozwoliły sprawdzić, udoskonalić swoje umiejętności. Wierzę, że w dniu dzisiejszym piloci wejdą w posiadanie licznych sukcesów, doświadczeń. Życzymy satysfakcji! :-))
Agnieszka Pruchniakowska


17 czerwca
Pełna gotowość

Od wczesnych godzin porannych zawodnicy przygotowywali się do kolejnej konkurencji. Pogoda, co można śmiało stwierdzić, okazuje się być wymarzoną, do zdobywania kolejnych osiągnięć. Grid Time zaplanowano na 10.50, odejście szybowników na trasę wybiło wraz z godziną 12.14. Podczas oczekiwania na otwarcie startu lotnego, kilka szybowców musiało ponownie wzbić się w powietrze. Na trasę składa się pięć punktów zwrotnych, łączna długość przelotu wynosi 509,8 km. Życzymy powodzenia!
Agnieszka Pruchniakowska


16 czerwca
Kolejna obszarówka

Dzisiejsze starty ziemne zaplanowano na godzinę 13.10, zaś otwarcie startu lotnego było o godzinie 14.15. Na przelot przewidziano 1 h 15 min, na trasę składały się cztery punkty zwrotne. Już o godznie 16.05 otrzymaliśmy pierwszy zapis lotu. Na chwilę obecną żaden z naszych kolegów nie zgłosił lądowania w terenie przygodnym. Podstawa chmur sięga 1300 m, noszenia dochodzą do 3-4 m/s. Zawodnicy powoli wracają na lotnisko- zadowoleni, dlatego miejmy nadzieję, że owe potyczki staną się motywacją do dalszych startów.
Agnieszka Pruchniakowska


15 czerwca
Powroty do ... gniazd?

Po wystartowaniu sondy zdawać by się mogło, że dzisiejsza pogoda jest zbawieniem po kilku nielotnych dniach. Prądy wznoszące dochodziły do 4 m/s, temperatura wzrosła do niemalże 25-ego stopnia, szlaki Cumulusów zapowiadały udane zawody. Między godziną 14.30 a 15.30 kolega zasiadający w tzw. "biurze lądowań" odebrał naście telefonów od pilotów, którzy zgłaszali swoje pozycje... w terenach przygodnych. Do godziny 19.00 na lotnisko dotarło tylko 31 szybowców. Pozostałe nadal oczekiwały na pomoc w dostarczeniu do portu. Późnym wieczorem nad zielonogórską krainą wzmogło się zachmurzenie, zaczęło przelotnie padać, dlatego też część startujących nie podjęło się powtórnego montażu szybowców. Z prognoz na jutrzejszy dzień wynika, iż pogoda nie pozwoli na wykonywanie lotów. Meteorolodzy przewidują spadek temperatury i opady. Mimo to nastawiamy się optymistycznie i meldujemy gotowość na nadchodzący świt :-))
Agnieszka Pruchniakowska


15 czerwca
Jesteśmy gotowi

Na porannej odprawie o godzinie 10.00 rozdano zawodnikom plany tras przewidziane do zrealizowania w dniu dzisiejszym. Grid Time wybił o 11.15. Szybownicy na starcie czekają na ostateczną decyzję Kierownika Sportowego, choć ta zapewne będzie pomyślna dla pełnych zapału pilotów. Pooowodzenia i dziś!:)
Agnieszka Pruchniakowska


14 czerwca
Instrukcja dodawania logów na serwer FTP

W dziale programy można pobrać instrukcję oraz program Total Commander.
linki:
Instrukcja wstawiania logów na serwer FTP
Pobierz Total Commander
Komisja Sędziowska


14 czerwca

Mimo, że dochodzi godzina 20 niektórzy nasi Koledzy nie wrócili jeszcze na lotnisko. Sześciu zawodników nie doleciało do mety, musiało lądować w terenie przygodny. Pierwsze miejsce na chwilę obecną zajął Tomasz Rubaj z Aeroklubu Gliwickiego. Komisja Sędziowska nadal zgrywa dane z loggerów, toteż nie są jeszcze znane końcowe wyniki wszystkich startujących.
Agnieszka Pruchniakowska


14 czerwca
Szybownicy na start

Pogoda, pierwszy raz od rozpoczęcia zawodów, sprzyja szybownikom. Świeci słońce, temperatura zbliża się już do 20 stopni, wieje delikatny wiatr. Na odprawie rozdano zawodnikom przewidzane na dziś konkurencje, Grid Time ustalono na godz. 11.30, zaś same starty na 12.00. Sonda krąży już w strefie nadlotniskowej. Można śmiało swierdzić, że wszystko jest tak, jak powinno być. Zawodnikom życzymy pooooooowodzenia!
Agnieszka Pruchniakowska


13 czerwca
Pokonał nas wiatr

Przewidywane na godzinę 12.50 loty przesunięto na godzinę 13.40. Wystartowało sześć szybowców, jeden wylądował niemalże od razu, kolejne próbowały utrzymać się w strefie nadlotniskowej. Ze względu na niesprzyjający, dość silny wiatr (16 m/s), kierownik sportowy wstrzymał dalsze hole. Warto wspomnieć, że samoloty holujące szybowce miały znaczne problemy podczas podchodzenia do lądowania i samego przyziemiania. Mimo to niektórzy piloci zdecydowali się na loty w ramach treningu. Mając na uwadze bezpieczeństwo lotów odwołano dzisiejszą konukrencję.
Agnieszka Pruchniakowska


13 czerwca
Przygotowania do konkurencji

Dzisiejsza pogoda prezentuje się znacznie lepiej niż wczoraj. Mimo iż wieje silny wiatr (10 m/s, w porywach 13 m/s) kierownik sportowy nie odwołał konkurencji. Gotowość zawodników przewidział na godzinę 12.30, zaś pierwsze starty, o ile warunki atmosferyczne nie ulegną pogorszeniu, na 12.50. Piloci z nadzieją pielęgnują swoje szybowce, pierwsze z nich docierają już na start. W chwili obecnej przygotowywana do lotów jest również sonda, które wzbije się w powietrze, w celu dokładnieszej oceny warunków lotnych.
Agnieszka Pruchniakowska


12 czerwca
Odwołanie konkurencji

O godzinie 13.00 zapadła ostateczna decyzja dotycząca możności rozegrania dzisiejszych konkurencji. Po skrupulatnych obserwacjach zapowiedzi meteorologicznych, które to nie są nazbyt zadawalające, odwołano dzisiejsze starty zawodnicze. Piloci stacjonujacy na terenie lotniska, udali się na obiad do miejscowej restauracji, zaś zawodnicy z dalszych miejscowości wybrali się do Zielonej Góry, w celu zwiedzania miasta i okolic.
Agnieszka Pruchniakowska


12 czerwca
Oczekiwnie na poprawę pogody

W porcie trwa oczekiwanie na poprawę pogody. Od rana przelotnie pada, wieje silny wiatr i znacznie się ochłodziło. Mimo to, kierownik sportowy nie odwołał konkurencji, nadal czekamy na poprawę warunków lotnych. Odprawę popołudniową przewidziano na godzinę 14.00, wtedy też zostanie podjęta ostateczna decyzja dotycząca rozegrania konkurencji w dniu dzisiejszym. Spacerując wzdłuż zakotwiczonych szybowców, dostrzegam zawodników pielęgnujących swe "białe ptaki". Młodzi szybownicy pomagają pilotom przy urządzeniach elektoronicznych, wokół najlepszych zbierają się grupy osób zainteresowanych ich historiami, przeżyciami. Spoglądając na przejaśniające się niebo, napełniamy się nadzieję, że dzisiejsza konkurencja zostanie ostatecznie rozegrana.
Agnieszka Pruchniakowska


11 czerwca 2009
po południu

Odwołałem konkurencję na odprawie zawodników o 10. Prognoza nie dawała żadnych nadziei na loty w dniu dzisiejszym. Jednak po 12 pięknie się wypogodziło, powstały cumulusy i ok. 13 wydawało się że można by było latać. Latanko na termiczce nadlotniskowej udałoby się napewno. Ale procedury zawodów z holowaniem całej stawki grid, odczekanie 20 minut po starcie ostatniego zawodnika nie dawały szans na rozegranie konkurencji zaliczającej zawody. Po 15 przeszły w rejonie lotniska krótkotrwałe, ale intensywne burze co całkowicie nas utwierdziło w trafności porannej decyzji. Zbyszek Siwik przypominał zawodnikom o starannym zakotwiczeniu szybowców. Na jutro szanse na poprawę pogody są niewielkie - ale kto wie?
Jerzy Mierkiewicz kierownik sportowy


11 czerwca 2009
Konkurencja odwołana

Już od wczesnych godzin porannych dostrzegam zawodników, którzy z pełnym skupieniem pielęgnują swoje szybowce. W powietrzu daje się poczuć zapach igliwia, słońce oświetla płytę lotniska. Z minuty na minutę pogoda ulega załamaniu. Ponure altocumulusy pokrywają zielonogórskie niebo. O godzinie 10.00 zbieramy się na odprawie. Spotkanie poprowadzone przez kierownika sportowego, Jerzego Mierkiewicz, nie wróży pomyślnego, lotnego dnia. Niska podstawa chmur, przejściowe opady a przede wszystkim meteorologiczne zapowiedzi gwałtownych burz, uniemożliwia rozegranie dzisiejszej konkurencji. Ostatecznie odwołano jakiekolwiek stary zawodnicze. Po odprawie rozdano identyfikatory osobą zaangażowanym w przebieg mistrzostw. Następnie niektórzy z naszych gości udali się do swych szybowców, by zabezpieczyć je przed zapowiadanymi burzami. Reszta pilotów spędza czas w tutejszej Restauracji Fantom, zaś organizatorzy dogrywają szczegóły techniczne rozpoczętych zawodów. Komisja Sędziowska kompletuje listę osób startujących, nadal trawa rejestracja zawodników. Wśród szybowników panują optymistyczne nastroje, wszyscy liczymy, że jutrzejsza pogoda pozwoli na wzbicie się w przestworza i zdobywania kolejnych doświadczeń, a przede wszystkim sukcesów.
Agnieszka Pruchniakowska


8 czerwca 2009
KZSy odwołane

Z przykrością muszę zakomunikować, że Krajowe Zawody Szybowcowe w klasie Klub B nie odbędą się z powody zbyt małej ilości chętnych zawodników. Jednak gdyby ktoś chciał polatać w zaplanowanym wcześniej czasie podczas SMPS to jest to możliwe na warunkach uczestnika zawodów. Oczywiście trasy dla trenujących byłyby różne od tras mistrzostw. Dzisiaj 08 czerwca pierwsi zawodnicy rozpoczęli trening. Przemek Bartczak robi rekonesans na lubuskim niebie. Pogoda jest lotna, mogą wystąpić opady przelotne, a więc typowa pogoda na zawodach, warto trenować. Gdyby ktoś dotarł na lotnisko AZL w godzinach nocnych to prosimy o kontakt z osobą dyżurującą pod nr telefonu 607 428 561. Będzie można zostawić wózek-szybowiec na stojankach, które są oświetlone i dozorowane. Całą dobę czynna jest recepcja hotelowa, w której można otrzymać informację i dokonać opłat wpisowego i za hole. W następnych dniach spodziewamy się lotnej pogody.
Zapraszamy.
Jerzy Mierkiewicz kierownik sportowy


7 czerwca 2009
Pierwszy trening

LIII Szybowcowe Mistrzostwa Polski w klasie Standard od jutra 08 czerwca rozpoczną się treningiem dla chętnych poznania warunków i topografii okolic lotniska Aeroklubu Ziemi Lubuskiej w Przylepie. Do dyspozycji zawodników będzie osiem samolotów holujących, co powinno umożliwić starty wszystkich szybowców w czasie krótszym od jednej godziny. Szybowce na naszym lotnisku kotwiczone są do systemu grubych stalowych lin. Trzeba mieć ze sobą linki do przypięcia się do nich. Trzeba mieć też, co najmniej 2 grajcary do zakotwiczenia ogona i dziobu szybowca dla pewności bezpiecznego postoju. Szybowce w nocy będą oświetlone i dozorowane. Mamy 5 stanowisk do tankowania szybowców wodą balastową. Przygotowane jest pole namiotowe z pełnym zapleczem sanitarnym. Są jeszcze wolne miejsca na liście startowej, którą chcielibyśmy zapełnić do 65 szybowców. Zapewniona jest także lotna pogoda, która powinna według prognoz umożliwić rozegranie, co najmniej 7 konkurencji.
Zapraszamy.
Jerzy Mierkiewicz kierownik sportowy


Aeroklub Ziemi Lubuskiej 2009 - www.azl.pl
www.azl.pl/szybowce